Dag 06 – En bok som gör mig ledsen.

av Pernilla

Jag blir ledsen när jag läser Johanna Thydells I taket lyser stjärnorna. För att mammor dör i cancer.

Vad håller vi på med? Läs mer om 30 days of books här.

4 Responses to “Dag 06 – En bok som gör mig ledsen.”

  1. Usch ja såna böcker gör ont att läsa. Likaså böcker där unga dör i nån sjukdom. Då gråter man en skvätt!

  2. Jag brukar inte gråta när jag läser böcker, men när jag läste ”I taket lyser stjärnorna” gjorde jag det. Likaså när jag läste ”Livet på en kylskåpsdörr” av Alice Kuipers.

  3. ”Fjärilen i min hjärna” av Anders Paulrud. För det första är jag ledsen över att han är död för jag hade velat läsa fler böcker av honom, jag gillar alla han skrev och den här boken handlar just om tiden från han blir sjuk till han dör.

Trackbacks

Kommentera

