Dag 08 – Mest överskattade bok.

av Åsa

Kan man tycka att en bra bok ändå är överskattad? Jag hade läst mycket om Hypnotisören av Lars Kepler innan jag läste den och var ganska tidig med att läsa den, men jag blev lite besviken. Det är en bra historia, men jag tycker att de trådar som läggs ut i början av boken blir lite bortglömda och att boken byter fokus och blir en annan historia än det man först tror. Det behöver inte vara fel, men i det här fallet tycker jag att det är synd att boken byter fokus. Så jag har inte läst uppföljaren Paganinikontraktet.

Vad håller vi på med? Läs mer om 30 days of books här.

4 Responses to “Dag 08 – Mest överskattade bok.”

  1. Jag brukar tycka att nobelpristagare skriver bra böcker.Men jag vill här lägga en till listan mest överskattade som jag alltså inte uppskattade och det är Pamuk,Orhan ”Den svarta boken”.

  2. Ja, den var svår att förstå sig på tycker jag.

  3. Allt som Dostojevskij skrivit, utöver Brott och straff som i gengäld var fantastisk på alla sätt och vis.

    Jag tror det var Bröderna Karamazov som tog mig tre månader att ta mig igenom och till sist gick jag omvägar om boken och läste hellre direktreklamen :) (Det samma gällde Stephen Kings försök till fantasyböcker i serien om Svarta tornet, men det är i vart fall en genre jag inte tycker om)

Trackbacks

Kommentera

