Dag 09 – En bok jag inte trodde jag skulle tycka om men älskade.

av Sandra

Jag trodde faktiskt inte jag skulle tycka om böckerna om Harry Potter. När böcker blir så där otroligt populära att det uppstår en massa kommersiellt ståhej kring dem vill jag gärna sätta mig på tvären och inte tycka likadant som alla andra. Jag såg bara allt runtomkring böckerna och hade svårt att tro att de kunde utgöra en läsvärd kärna. Hur det nu var så tog i alla fall nyfikenheten överhanden och vad glad jag är för det! För jag överdriver verkligen inte när jag säger att jag älskar Harry Potter-böckerna. Jag blev en sådan där som förhandsbokade böckerna innan de kom ut, läste dem på engelska (vilket jag för övrigt kan rekommendera) eftersom jag absolut inte tänkte vänta flera månader på översättningarna och nästan somnade på jobbet eftersom jag låg vaken halva nätterna och läste. En – eller sju – av de bästa läsupplevelser jag haft. Världen Rowling skapat är förtrollande på alla sätt och vis, så magisk att vill man bara tillräckligt mycket kan man nästan lura sig själv att den finns på riktigt. Man blir väl aldrig för gammal för att hoppas på ett sådant där brev från Hogwarts..?

Vad håller vi på med? Läs mer om 30 days of books här.

2 Responses to “Dag 09 – En bok jag inte trodde jag skulle tycka om men älskade.”

  1. Jag väntar fortfarande på det där brevet! :)

Trackbacks

Kommentera

