Dag 12 – En bok jag älskade förut men inte längre.

av Åsa

Idag gör jag kanske många läsare besvikna, för idag blir det ett blogginlägg utan boktips. Jag har funderat fram och tillbaka på om det finns någon bok jag älskat förut men inte längre. Men jag kan inte komma på någon. Kanske hänger det samman med att jag i princip aldrig läser om böcker. Detta beror i sin tur på att jag tycker att det finns så många böcker som jag inte läst men som jag vill läsa och då tycker jag att det är synd att missa dem för att hinna läsa om böcker jag redan läst.

Jag funderade på om det kanske fanns någon ungdomsbok som jag inte gillar längre, men det är samma sak där. Eftersom jag inte läst om dem vet jag inte om jag ändrat uppfattning om dem. Istället bär jag med mig de underbara läsupplevelser som jag fick när jag läste dem.

Någon annan anledning till att ändra upplevelse om en bok har jag inte heller kommit på.

Vad håller vi på med? Läs mer om 30 days of books här.

2 Responses to “Dag 12 – En bok jag älskade förut men inte längre.”

  1. Svårt! Men plötsligt kom jag att tänka på Babar. Är osäker på om jag egentligen läst böckerna men jag tittade gärna på tv-serien när jag var liten. Sedan jag fick upp ögonen för kolonialism-aspekten i det hela har jag dock svårt för att tycka om honom.

Trackbacks

Kommentera

