Dag 17 – Favoritcitat ur min favoritbok.

av Sandra

 – Jag undrar om du skulle vilja tala om för mig vilken väg jag ska gå nu?
– Det beror rätt mycket på vart du ska? svarade katten.
– Det gör nästan detsamma… sa Alice.
– Då gör det detsamma åt vilket håll du går, sa katten.
– Bara jag kommer nånstans, lade Alice till som en förklaring.
– Jo, det gör du säkert, sa katten. Om du går långt nog.

ur Alice i Underlandet

Alice i Underlandet

 

Här med supersnygga omslaget av Lina Bodén från Klassikerserien Repris.

Vad håller vi på med? Läs mer om 30 days of books här.

One Trackback to “Dag 17 – Favoritcitat ur min favoritbok.”

Kommentera

