Dag 18 – En bok jag blev besviken på.

av Pernilla

Ärligt talat gillar jag inte att dissa böcker, men eftersom utmaningen kräver det så jag ska dissa en bok jag läste för inte så länge sedan. Det handlar om Meg Rosoffs Den jag var. Meg Rosoff hade jag länge tänkt att jag skulle bekanta mig med, särskilt med tanke på hur hyllade hennes böcker är. Den jag var släpptes nu i höstas. Kanske hade jag för höga förväntningar helt enkelt, men det fanns inget som grep tag i mig. Jag funderade till och med på att inte läsa färdigt boken (jag gjorde det och visst, den tar sig och slutet förvånar på ett bra sätt). Men jag är inte speciellt sugen på att läsa Rosoffs andra böcker som översatts till svenska (Så har jag det nu och Justin Case). Eller borde jag det?

Vad håller vi på med? Läs mer om 30 days of books här.

4 Responses to “Dag 18 – En bok jag blev besviken på.”

  1. Den andra Keplerboken eller varför inte Liza Marklunds samarbete med den amerikanske författaren jag glömt namnet på just nu? Inte för att Marklunds är så bra i vanliga fall, men den här var fantastiskt dålig.

  2. Jag gillar både Så har jag det nu och Justin Case men har inte läst Den jag var.

  3. ÅH, Rosoff som är så bra! Jag gillade den här mest, det fanns något stillsamt och fint med den, mycket mellan raderna, och så tyckte jag att den växte rejält i efterhand.

Trackbacks

Kommentera

