Dag 20 – Min favoritkärleksbok.

av Åsa

Här måste jag få nämna Törnfåglarna, men som favorit får det ändå bli Broarna i Madison County av Robert James Waller. En kort och intensiv kärlekshistoria under fyra dagar då fotografen Robert Kincaid kommer till bondhustrun Francesca Johnson för att fråga efter vägen till broarna i Madison County som han ska fotografera. Vid det tillfället är Francesca ensam hemma, eftersom familjen är bortrest, och detta möjliggör deras korta, men passionerade förhållande. Boken har också filmats och för att knyta an till gårdagens inlägg så tycker jag att man lyckats riktigt bra med filmatiseringen av denna bok.

Vad håller vi på med? Läs mer om 30 days of books här.

4 Responses to “Dag 20 – Min favoritkärleksbok.”

  1. Jag är som män ofta är, kärleksböcker (och filmer) är inte så roliga att läsa…

    Men Carl-Johan Vallgrens Den vidunderliga kärlekens historia var ett klart undantag från den regeln.

  2. Det finns en bok till. Tillbaka till Madison County. Inte lika bra som den första men jag är sådan att har jag läst en bok måste jag läsa fortsättningen om det finns en sådan.

  3. Nej, jag blev lite besviken på fortsättningen. Det är synd när det blir så.

Trackbacks

Kommentera

