Dag 22 – Favoritbok jag äger.

av Pernilla

Bilderboken Pricken av Margret Rey läste mina föräldrar ofta för mig när jag var liten. Jag tröttnade aldrig på att höra om kaninungen Pricken som lämnas kvar hemma när familjen ska hälsa på mormor. För vad ska mormor säga om en prickig unge – alla andra är ju vita?!

Gissa om jag blev glad när boken för några år sedan trycktes på nytt inför en bokrea?! Mitt exemplar från förr var tämligen välläst (det höll knappt ihop!). Självklart stod Pricken överst på min inköpslista det året!

Vad håller vi på med? Läs mer om 30 days of books här.

3 Responses to “Dag 22 – Favoritbok jag äger.”

  1. Ja, visst är Prickan söt. Även mitt exemplar är välläst. Som vuxen med egna barn har jag dock märkt att den är ganska lång som godnattsaga.

  2. Ja Pricken kommer jag också ihåg att jag tyckte om. Jag får minsann ta och friska upp minnet och läsa den igen för som jag minns den var den väldigt bra.

Trackbacks

Kommentera

