Dag 24 – En bok jag önskar att fler hade läst.

av Åsa

I Tyskland lär Ingrid Noll vara känd som Tysklands deckardrottning. Fast egentligen är det inte regelrätta deckare hon skriver, för mördaren är känd från början och det förekommer egentligen inget polisarbete. I Sverige tror jag inte att hon är så mycket läst och det tycker jag är synd. Den bok som jag tycker bäst om av hennes böcker heter Tuppen är död och handlar om Rosmarie Hirte. Hon lever ensam och har några misslyckade kärleksaffärer bakom sig. Så när hon är över 50 drabbas hon av den stora kärleken och drar sig inte för något för att få den hon älskar, även om det innebär att hon måste begå mord (och inte bara ett utan flera). Hemskt kan tyckas, men det är ändå skrivet med mycket humor.

Vad håller vi på med? Läs mer om 30 days of books här.

One Trackback to “Dag 24 – En bok jag önskar att fler hade läst.”

Kommentera

