Dag 28 – Min favorittitel.

av Åsa

Den här rubriken kan man säkert tolka på olika sätt. Men jag fastnar för Elizabeth Gilberts självbiografi Eat, pray, love. För den beskriver precis vad boken handlar om. Efter en jobbig skilsmässa och en turbulent kärleksaffär bestämmer sig Elisabeth att bara ägna sig åt sig själv under ett års tid. Hon bestämmer sig för att resa till tre delar av världen och ta tillvara det som livet har att ge där. I Italien njuter hon av livet genom den goda maten och desserterna. I Indien finner hon sinnesro i ett kloster och i Indonesien börjar hon så smått tro på kärleken igen; Eat, Pray, Love. På svenska heter boken Lyckan, kärleken och meningen med livet så där kommer händelserna i fel ordning, men det är inte lätt att alltid hitta rätt när man ska översätta kan jag tänka mig. Att bara översätta titeln rakt av hade nog inte heller blivit bra.

Boken är filmatiserad och är riktigt bra den också även om man saknar en del, och då är filmen ändå två timmar lång.

Vad håller vi på med? Läs mer om 30 days of books här.

One Trackback to “Dag 28 – Min favorittitel.”

Kommentera

