Boken om mig själv

av Cecilia

Jag var på Bokfestivalen i Kristianstad i lördags. Det är en mycket trevlig tillställning som ordnas varje år i början av september. Där finns alltid en massa intressanta författare att lyssna på. Alldeles gratis dessutom! Jag lyssnade bl a på Kajsa Grytt som berättade om Boken om mig själv. En självbiografi om tiden med bandet Tant Strul som hon var med i under 80-talet. Hon skriver också om tiden innan hon blev känd och vad som händer under tiden hon skriver boken. Kajsa läste flera stycken ur sin bok och jag blev sugen på att läsa mer av den. På förlagets hemsida kan du läsa mer.

2 kommentarer to “Boken om mig själv”

  1. Jag kan varmt rekommendera boken, som jag lånade hos er, som är en av de absolut bästa rockbiografier jag läst någonsin. (Har läst Patti Smiths, Mötley Crües, Keith Richards bara de senaste månaderna).

    Jag såg henne också lustigt nog på bokfestivalen i Kristanstad :)

    • Vad kul att du gillade den, jag har precis fått tag på boken och ser fram emot läsningen. Läste också Patti Smiths biografi i våras och gillade den.

Kommentera

