Kattens hemliga liv.

av Tina

Undrar du hur gammal din katt är omräknat i människoår? Det får du reda på om du läser den här fina faktaboken! Kattens hemliga liv är skriven av Vicky Halls och boken har en helt fantastisk framsida, speciellt om man som jag är helt tokig i katter! Det här är boken för dig som vill förstå och lära dig mer om katter –  allt ifrån deras olika personligheter och beteenden, till deras anatomi. Varför beter sig katten på ”det här” sättet? I vilken miljö trivs katten? Hur väljer man rätt kattras när man köper en katt? Boken innehåller även en genomgång av kattens historia, hur katten som husdjur har stigit och dalat i popularitet och vad den har betytt och fortfarande betyder för oss människor. Boken riktar sig till alla som tycker om katter och speciellt till dem som vill ha eller redan har katt. Det här är väldigt intressant läsning och boken bjuder på fantastiskt vackra bilder, på katter förstås!

psssst, det går 4 kattår på ett människoår… :)

2 kommentarer to “Kattens hemliga liv.”

  1. Detta var en god nyhet! Jag älskar katter, i synnerhet min egen Månsson. Jag vill tipsa alla kattvänner om min nya blogg på adress miedvinsson.ord.nu där det finns en speciell avdelning för livet med min fyrbente vän.

Kommentera

