Seriefrälst!

av kristinkarlsson

Jag har blivit seriefrälst! Från att tidigare bara läst enstaka strippar i dagstidningen så fullkomligt frossar jag i serier. Det finns gott om duktiga serietecknare i Sverige och många av dem är unga tjejer. (Hurra!) Denna gång tänker jag tipsa om Nanna Johannsson. Jag köpte hennes senaste album Välkommen till din psykos på bokmässan i Göteborg och sen skattade jag hela tågresan hem till Småland. Vulgär, rå, pubertal, feministisk satir, man kan inte annat än älska det.

Nanna Johansson har också en blogg. Surfa in och få ett smakprov på Nannas humor.

One Comment to “Seriefrälst!”

  1. Jag rekommenderar Lina Neidestam och Zelda och kanske nästan ännu mer hennes tjockare bok Maran, som jag tycker är bland de bättre i landet och bättre än t ex mer berömda Niemi från Norge. Eller som man ofta hör: En kvinnlig Rocky.

Kommentera

